Bolí vás rameno? Příčiny bolestí mohou být různé. Někdy je nutné tento problém řešit s lékařem, jindy pomohou dobře zvolené cviky. Důležité je zaměřit se především na prevenci bolavého ramene.

O cvicích na bolavé rameno

Než se pustíte do cviků na bolavé rameno, měli byste vědět, jaké jsou příčiny bolesti. Pokud vás bolí bez zjevné příčiny či delší dobu, určitě navštivte lékaře, který vám stanoví léčbu, případně rehabilitaci přímo na váš konkrétní problém.

Máte-li namožené rameno, odstraňte zátěž a vyhněte se pohybu, který je příčinou této bolesti. Na některé bolesti ramene mohou pomáhat cvičení s míčem – jeho mačkání v předpažených rukou, oblouky s míčem atd. Zkuste i různé protahování ramene. Ať už děláte jakékoliv cviky, vyhněte se prudkým pohybům, cvičte pravidelně a zaměřte si i na správné dýchání. Mělo by být pomalé a hluboké.

Bolavé rameno a prevence

Nejlepší je prevence. Naučte se různým bolestem pohybového aparátu předcházet pravidelným cvičením a nepřetěžujte ho. Věnujte rovněž pozornost dostatečnému odpočinku po jeho zatížení.

Najděte si různé cviky na posílení mobility a flexibility ramene a naučte se je správně provádět, nejlépe podle videa či ještě lépe za dozoru zkušeného trenéra nebo fyzioterapeuta.

Jako prevence bolavého ramene, ale i v některých případech při bolesti ramene je vhodným cvičením pilates, což je cvičební program slučující východní cvičební techniky s prvky rehabilitačního cvičení. Díky němu posílíte ochablé svalstvo a protáhnete zkrácené svaly, což je problém mnoha lidí, především těch, kteří mají sedavé zaměstnání.