Dozvíte se jak by měla vypadat vaše strva, pokud chcete nabírat svalovou hmotu a věnujete se pravidelně posilování.

Sacharidy (uhlovodany)

Největší zastoupení v našeí stravě musí mít sacharidy. Měly by jsme se zaměřovat především na složené sacharidy a jednoduchých cukrů by jsme měly jíst co nejméně. Jednoduché cukry jsou vhodné pouze hned po skončení tréninku. V článku sacharidy v potravinách najdete seznam potravin, kterém obsahují hodně sacharidů. Mezi kvalitní sacharidy patří ovesné vločky, pohanka, naturální rýže, brambory atd.

Bílkoviny (proteiny)

Svaly rostou z bílkovin, takže je třeba příjmat dostatek kvalitních bílkovin. Určitě by jste neměly spoléhat pouze na proteinové nápoje, ty by měly vaši stravu pouze doplňovat. Na 1 kilogram vaší tělesné váhy by jste měly příjmout zhruba 1,5 kilogramu bílkovin. Větší množství by mohlo poškozovat ledviny. V článku bílkoviny v potravinách najdete seznam potravin, které obsahují hodně kvalitních bílkovin.

Syrovátka

V článku syrovátka a její účinky si můžete přečíst co je to syrovátka a jaké jsou její účinky. Většina posilujicích se zaměřují spíše na syrovátkové proteiny, což je více upravená syrovátka. Vždy by jste měly mít na paměti, že doplňky výživy mají vaši stravu pouze doplňovat. Základem je tedy zakladní kulturistická strava.