Trápí vás namožené svaly? Jak k tomu dochází, jak s nimi bojovat a co se dá dělat pro prevenci namožených svalů?

O namožených svalech

Namožené svaly se nejčastěji ozývají po nadměrné fyzické zátěži, ať už fyzické práci, ale problém s nimi mají především sportovci, když přecení své síly. Potíže s tím mohou mít začínající sportovci, kteří chtějí rychle dosáhnout dobrých sportovních výsledků bez ohledu na svou fyzickou kondici. Ovšem namožení svalů se nevyhýbá ani zkušeným sportovcům.

Namožení svalů je způsobené malinkými trhlinkami ve svalové tkáni, ke kterým dochází kvůli nadměrným stahům svalů při náročnějším cvičení. Druhou teorií je, že za bolest může kyselina mléčná, které se cvičením vyplavuje do svalové tkáně.

Namožené svaly bolí. Hůře se vám bude chodit, zvedat ruce či vás bude bolet i zasmát se. Záleží na tom, jaké svaly máte namožené. Bolest se objevuje obvykle druhý až třetí den po tréninku, ale pokud nejste trénováni a se cvičením to skutečně přeženete, mohou vás trápit namožené svaly i delší dobu.

Co dělat s namoženými svaly

A jak na namožené svaly? Dopřejte jim především teplo a odpočinek od náročného cvičení, což neznamená, že se musíte úplně vyhýbat pohybu. Svaly protáhněte při nějaké nenáročné aktivitě. Pomáhá také ledování, masáže a v drogerii seženete různé uvolňovací sportovní gely.

Namožené svaly nejsou nic příjemného. Proto se snažte především o prevenci, tj. nepřetěžovat svaly a přiměřeně sportovat. Dopřávejte svým svalům dostatečnou regeneraci.